Spotify Yakında Duygusal Durumunuza Göre Müzik Önerebilir...
Spotify'ın patent başvurusu, kullanıcıların "duygusal durumunu" belirlemek için ses analizinin kullanıldığına dair patent aldı.
Spotify, ses verilerinin analizlerine göre kullanıcılara şarkı önerisinde bulunan yeni bir teknoloji için patent aldı. Spotify, bu patent için ilk olarak Şubat 2018'de başvuru yapmıştı. Bu ay Amerika Birleşik Devletleri Patent ve Ticari Marka Ofisi (USPTO) tarafından verildi. Patent, kullanıcıların "duygusal durumu" gibi çeşitli kişisel özelliklerini tanımlayabilecek ve bu modele dayalı içerik önerebilecek. Spotify daha önce, bir kullanıcının Spotify deneyimini kişilik özelliklerine göre düzenleyen oldukça rahatsız edici başka bir patent aldı.
Patent konuşma içeriği ve arka plan gürültüsü dahil olmak üzere girişe göre oynanabilir içerikleri tanımlamak için başlıklı “bir ses sinyalinden tat niteliklerin tanımlanması gibi, Kullanıcılardan bir ses sinyali düzenlenmesi için bir yöntem tarif etmekte.
Patent açıklamasında, müzik devi, "bir medya akış uygulamasının bir kullanıcıya kişiselleştirilmiş medya önerileri sağlayan özellikler içermesinin yaygın olduğunu" açıklıyor. Spotify'ın bir dinleyicinin müzik zevkini belirlemek için kullandığı yaygın bir yaklaşım, yaş veya cinsiyet gibi temel bilgileri kullanmaktır.
Yeni patent, bunu bir adım daha ileri götürüyor ve "bir kullanıcının tat özelliklerini toplamak" için ses tanıma teknolojisini kullanıyor. Patentli teknoloji, "tonlama, vurgu, ritim ve benzeri konuşma birimlerini" algılamayı ve bunu "gizli bir Markov model mimarisi içindeki akustik bilgiler" ile birleştirmeyi amaçlamaktadır, böylece Spotify, kullanıcının ruh halini "mutlu" olarak sınıflandırabilir. , kızgın, üzgün veya tarafsız ”.
Spotify , sesi sağlayan konuşmacının duygusal durumunu, cinsiyetini, yaşının ve aksanını analiz edebileceğini detaylandırır. Teknoloji tarafından toplanan bu veriler, ses sinyalinin girildiği ortamdaki insan sayısını da gösterebilecektir.
Tüm bu veriler bir Spotify kullanıcısının "önceki istekleri", "dinleme ve derecelendirme geçmişi" gibi özellikleri "kullanıcının arkadaşları veya meslektaşları gibi ilişkili profilindeki bağlantılar" ve "kullanıcının mevcut müzik koleksiyonu ve / veya kütüphane".
Yeni teknolojinin getirdiği etkinlik ile bunun gibi uygulamalar daha çok patent başvurusunda bulunacaklardır. Bu gibi durumlarda kullanıcı kendi tercihini kendisi karar verecek.
Post a Comment